Homeبلاگمقاله آموزشییوتیوبچگونه یک کانال گیمینگ راه اندازی کنم؟

چگونه یک کانال گیمینگ راه اندازی کنم؟

راه اندازی کانال گیمینگ

گیمینگ یک موضوع رقابتی در یوتیوب است، اما هنوز فضا و زمان برای سازندگان جدید وجود دارد تا کانال‌های موفقی را توسعه دهند. در ادامه با وریاکو همراه باشید تا با ابزار لازم برای ساخت کانال گیمینگ آشنا شوید.

راه اندازی یک کانال یوتیوب گیمینگ کار آسانی نیست. میلیون‌ها نفر در اوقات فراغت خود بازی‌های ویدیویی انجام می‌دهند، بنابراین طبیعتا رقابت سختی در این حوزه وجود دارد.

یوتیوبر های زیادی در این حوزه فعال هستند مانند PewDiePie، Mumbo Jumbo، و DanTDM که با میلیاردها بازدید بر فضا حکمرانی میکنند، همچنین کانال MrBeast چیزی در حدود 25 میلیون سابسکرایبر دارد. همان طور که گفته شد رقابت در این بخش بسیار سخت است، علاوه بر آن هزاران کانال کوچک دیگر در سراسر جهان وجود دارد که رقبای شما به شمار می‌روند. اما این بدان معنا نیست که موفقیت غیرممکن باشد.

تجهیزات مورد نیاز برای کانال گیمینگ

– به یک میکروفون احتیاج دارید، روی کیفیت صدا سرمایه گذاری کنید تا مخاطب بتواند به راحتی روند بازی را پیگیری کند‌.
– نرم افزار اسکرین ریکورد لازم دارید تا حین بازی تصویر کنسول بازی برای ارائه به مخاطب ضبط شود.
– به یک دوربین احتیاج دارید تا حین بازی عملکردشما را به تصویر بکشد.
– نورپردازی یکی از مهم ترین ابزارهایی هست که لازم دارید، مخاطب را در تاریکی رها نکنید .
– پرده سبز بهترین راه‌حل برای حذف پس زمینه پشت استریمر است.

تداوم در آپلود ویدیوها

یوتیوب در ارائه محتوا به مخاطبان هدف عملکرد مناسبی دارد ، بر اساس این موضوع شما چه هفتگی و چه روزانه ویدیو منتشر کنید، یوتیوب بارها محتوای شما را نشان می دهد اما برای جذب و افزایش مخاطب باید حداقل هفته ای یک بار پست بگذارید.

روی یک بازی تمرکز کنید

زمانی که کانال یوتیوب خود را راه‌اندازی می‌کنید انتشار همه‌ بازی هایی که به آن علاقه دارید وسوسه انگیز است اما برخلاف تصور عموم این کار نه تنها به رشد سریع تر کانال شما کمک نمی‌کند بلکه نتیجه‌‌ای عکس به دنبال دارد.
به طور کلی تمرکز بر روی یک موضوع واحد و مشخص بسیار نتیجه‌بخش تر از تولید محتوا در رابطه با موضوعات مختلف است پس چنانچه قصد راه‌اندازی کانال گیم دارید بهتر است تنها در رابطه با یک بازی خاص تولید محتوا کنید.

نام گذاری کانال گیمینگ

اگر به نکته قبلی توجه کرده باشید انتخاب نام کانال دیگر کار سختی نیست و می توانید آن را با توجه به بازی مورد نظرخود انتخاب کنید ، همچنین استفاده از نام بازی به شما کمک می کند تا در صفحه نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشید.

تبدیل ترندهای گیمینگ به ویدیو های یوتیوب

شما می توانید از اخبار مربوط به بازی ، تعطیلات ، فرهنگ عامه ، به روز رسانی ها و یا هر چیزی که یک نکته مثبت و همچنین مرتبط به کانال شما اضافه می کند استفاده کنید. به خاطر داشته باشید ترندها فرصت بزرگی برای دریافت ویو بیشتر محسوب می شوند.

از YouTube shorts استفاده کنید

برای جامعه گیمینگ YouTube shorts بهترین ابزار است شما می توانید با شورتس لحظات خنده دار و فان درون بازی ، باگ های تصادفی و غیر منتظره و یا حتی نکات آموزشی را به تصویر بکشید.

و در آخر چند مورد از پرمخاطب‌ترین بازی‌های پلتفرم یوتیوب و به شما معرفی می کنیم :

Minecraft
Fortnite
GTA V
Free Fire
Roblox

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This is a staging environment