Homeبلاگمقاله آموزشییوتیوبتاریخچه یوتیوب در ایران و جهان و چگونگی کسب درآمد از آن

تاریخچه یوتیوب در ایران و جهان و چگونگی کسب درآمد از آن

– یوتیوب چیست؟!

یوتیوب معروف‌ترین سایت بارگذاری و تماشای ویدئو و دومین شبکه‌ اجتماعی محبوب دنیا بعد از فیسبوک‌ است که در سال ۲۰۰۵ توسط سه همکار با نام های چاد هرلی، استیو چن و جاوید کریم بنیان گذاری شد و در مدت بسیار کم توانست به عنوان یک اپلیکیشن محبوب و سرگرم کننده بین مردم جهان جا باز کند و شناخته شود به طوری که در سال ۲۰۰۶ شرکت گوگل پیشنهاد خرید یوتیوب به قیمت ۱٫۶۵ میلیارد دلار را مطرح کرد!
فروش یوتیوب به گوگل در تاریخ ۱۳ نوامبر ۲۰۰۶ قطعی شد و یوتیوب با مبلغ ۱٫۶۵ میلیارد دلار به گوگل فروخته شد.

– دسترسی به یوتیوب در ایران


دسترسی به یوتیوب از سال ۲۰۰۵ به صورت دوره ای در ایران محدود می‌شد اما از سال ۲۰۰۹ در جریان اعتراض به انتخابات سال ۱۳۸۸ به علت انتشار ویدیو‌ اعتراضات مردم در این پلتفرم، یوتیوب برای همیشه در ایران فیلتر شد.

– چگونه می‌شود از یوتیوب کسب درآمد کرد؟!


همه شما می‌توانید از طریق فعالیت در یوتیوب و آپلود ویدیو در این اپلیکیشن کسب درآمد کنید اما یوتیوب برای پرداخت درآمد به شما دو شرط دارد:
۱- ۴۰۰۰ ساعت بازدید
۲- ۱۰۰۰ دنبال کننده
در صورتی که کانال شما شرایط فوق الذکر را دارا باشد روند درآمد زایی شما از یوتیوب آغاز خواهد شد و به اصطلاح کانال شما مانیتایز می‌شود.

– روند کسب درآمد از یوتیوب بعد از مانیتایز

یوتیوب به ازای هر ۱۰۰۰ بازدید ویدیو کانال های مانیتایز شده مبلغی را به صاحب کانال می‌پردازد؛ این مبلغ برای همه کانال ها یکسان نبوده و با توجه به موضوع هر کانال متغیر است برای مثال موضوعاتی مانند تکنولوژی، ارز های دیجیتال و فارکس بیشترین درآمد را به ازای هر ۱۰۰۰ بازدید از یوتیوب دریافت می‌کنند.
– یوتیوب درآمد پرداختی به کانال ها را چگونه تامین می‌کند؟!
مطرح ترین شرکت ها و موسسات جهان برای تبلیغ کسب و کار خود با گوگل قرارداد می‌بندند و هزینه های قابل توجهی را به این شرکت پرداخت می‌نمایند.
گوگل تبلیغات دریافتی را در ویدیو های یوتیوب قرار داده و از ۱۰۰ درصد مبلغی که برای تبلیغ دریافت کرده ۵۵ درصد را به صاحب کانال می‌پردازد. ۴۵ درصد باقی مانده نیز به عنوان سود برای پرداخت حقوق کارمندان و سایر هزینه های این شرکت صرف خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This is a staging environment